torsdag, februari 12, 2009

Det hänger på håret, änna... packningen alltså...

Det vore skönt med lite förändring! tänker jag och köper på mig en hårtoning i svart.


– Eeeh, säger min hjärna någonstans i fjärran.
– Det är inte så att du ska flytta till Japan alldeles strax?
– Fan snackaru om? Här snackar vi förändring! säger jag och ägnar en hel timme av min dyrbara packningstid till att färga håret och läsa Sara Lövenstams bokmanus online.
Och sedan ytterligare lite tid till att skriva en kommentar på hennes blogg där jag nästan hotar med stryk. 
Jag har faktiskt viktiga saker för mig här och då är det jävligt fräckt att lägga upp en intressant klump text för vemsomhelst att läsa, kantyckas.
Fast nu är håret svart i alla fall.
Känns bra.
– Mm, jättevågat. Stooor förändring, säger min hjärna och jag kan nästan känna hur den tittar lite föraktfullt på mig.

Och så inser jag plötsligt, nu, medan jag skriver det här, att jag ska flytta till Japan.
Alla är svarthåriga i Japan. 
Åh, idioti, du är min vän i packningstristessen.

0 kommentar(er):