måndag, februari 02, 2009

VARFÖR ÄR DET HÄR EN STOR GREJ?

 


Ja, hon är större.
Men bruden ser ju jävligt nöjd ut!
Snygg är hon också. 
Ja, fortfarande, trots hullet.
Hon ser ju liksom... normal ut.
Tjockare än förut, ja, definitivt. men inte ett berg av fläsk.
Inte så här



...och jag blir tamejfan arg.
Det är ju mobbing, det där.
Som att ropa "Tjockis, tjockis, glasögonorm!" i skolkorridoren.
Jag kan inte låta bli att undra vad det är som driver dem, hennes kritiker...
Vuxna människor...
Eller fattar de inte att det är en riktig tjej?
Eller fattar de inte väldigt att många tjejer ser ut precis som hon och tjockare därtill?
Eller så kanske de är jättesmala själva och alla deras mammor, mostrar, småsyskon, döttrar och alla andra av kvinnligt kön i deras omgivning är smala också.
Kanske för att de inte vill bli utpekade och utskrattade som Jessica Simpson...
Trodde världen hade kommit över sånt här nu.
På allvar.


3 kommentar(er):

Erik sa...

Personligen log jag åt den högra bilden, då jag funderade på varför kvinnan har byxorna så högt upp. Hon ser ju ut som bibliotekarie-Sally på det där viset.

Rim sa...

Hon ser ju old school Charlies Änglar ut!!!

BusyBee sa...

Hallå, allt är precis som det alltid har varit. Folk gillar fortfarande att skratta åt tjocka människor... och en "perfekt" kropp som blivit "småtjock" är ju ännu roligare att gotta sig över. Jag skrattar hellre åt andras brister än funderar på mina egna.

Sen är det ju faktiskt skitkul att Ronald McD sitter på soffan... och detaljen med de dubbla skärpen är ju helt underbar... nästan under bältet :P

Ok, visst hon är inte alls ett köttberg men karikatyren hade ju inte alls varit lika kul...