måndag, februari 09, 2009

Vad jag gjorde igår...

Åker in till stan från Hisingen runt 22-tiden. 

Alltså... spårvagnar på en lördag.
Fler drägg än inte. Fifan...
Då saknar jag Hong Kong där taxi in till stan skulle kostat max 80 pix.

Först möter jag upp Erika.
Som har filmstjärnehår trots regnet.
Vi dricker vin på Sense och snackar skit.


Sen kommer fina Johan Berg och gör oss sällskap. Och jag blir aningen närgången när han doftar av nånting helt fantastiskt gott. Av en parfym i kubformad flaska som bara finns att köpa i Spanien, tydligen.
Mmmm.... spansk kub-parfym.


Och till sist åker jag hem eftersom jag inte orkar med köjäveln som bildats utanför Greta's dit jag ursprungligen tänkt gå...
Väl hemma fluffar jag till håret och tar kort på mig själv i min nya hatt.
Och låtsas att jag sett så här snygg ut hela kvällen.
Hepp!
Lördag.

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Hejhej!
Förstår precis hur du menar med taxi-problemet. Efter 3 veckor i Kina är man ju van vid att taxi till stan sällan kostar mer än en tjuga. Hur jag ska orka GÅ från Brunnsparken och hem till Korsvägen är för mig en gåta.

I eftermiddag lämnar vi Shanghai för Hong Kong. Kommer vara där tisdag till söndag. Sen är Kinaresan slut för den här gången och jag åker från 20 grader till möjligtvis 2? eller?

Lyckat till i Tokyo, hoppas det blir riktigt grymt! En av mina reskamrater, Sara, har fått utbyte där nästa höst. Så kanske blir det en resa dit nästa år någon gång.

Ta hand om dig!
Kram Catharina

Anonym sa...

Väl hemma fluffar jag till håret och tar kort på mig själv...i min nya hatt.

Hepp!