fredag, februari 20, 2009

Skandinaviska barnkläder i Tokyo

När jag vakar regnar det.
Det regnar och jag tänker tamejfan inte gå ut idag.
Har inga skor som tål regn.

Sen kommer jag på, senare när det har slutat regna, att jag inte vill vara hemma hela dagen heller. Då måste jag ju konfronteras med housekeepingen.
Och så får de städa runt mig och det hamnar ju lätt på topp-tio Obekväma Situationer. Obekvämt för dem, obekvämt för mig.
Så jag ger mig ut i efter-regnet och traskar runt lite här i Okubo. 
Och hittar den här butiken på en liten skruttgata...


AQUAVIT
SCANDINAVIAN SHOP 
BABY WEAR

Men vad står det på lådan?

…grahams mjöl
Pannkakor görs av mjöl, ägg och mjölk.
Låt fräta handgjorda kakor, for your slow life

Hmm… jag vet inte, jag.
Om jag skulle vilja låta fräta några handgjorda kakor.
Och sen kan man ju undra… över lämpligheten i att en butik som säljer barnprylar heter Aquavit. Barn och sprit, liksom. Inte en god idé.
Förutom i Japan, tydligen…

0 kommentar(er):