måndag, februari 16, 2009

Wöööh-oh, I'm an alien, I'm a legal alien...

Idag har jag ljugit röven av mig!


Jag började med att ljuga om min adress för myndigheterna för att kunna skaffa ett Alien Registration Card som jag behöver om jag ska till exempel öppna bankkonton eller skaffa mobiltelefon. Två saker som jag måste göra genast. Helst igår. 
Ljög om min adress. Man måste ha en sån. Jag har inte. så jag lånade Marias. 

Sen fortsatte jag jag för Citibank, inte bara om min adress, utan också om mitt telefonnummer (Har inget, lånade hotellets) så att de skulle låta mig skaffa ett konto hos dem. Det fick jag. Och för säkerhets skull skaffade jag mig ett kreditkort. Och de bara: Hur mycket vill du ha i kredit? 70 000 eller 100.000? De har ingen aning om ifall jag tjänar pengar eller inte. Det kollade de inte. Kanske för att de har min adress och så att säga "vet vart min brevlåda bor". Fast det är ju inte jag som bor där. Det är Mary.

Sen... tog det nog slut på ljug. 
Men nu har jag ett bankkonto och ett papper som säger att jag ska få ett Alien Registration Card om cirka två veckor. Det lönar sig att ljuga.

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Alien Registration Card...Fint! =)

allt kommer säkert att lösa sig så du slipper ljuga, läskigt med myndigheter!

kram!