måndag, februari 16, 2009

bortsprungt.!

Rina, stylingassistenten, vars master Yu-ya var med och skapade den här kollektionen som jag hjälpte till att skriva ord och fraser på svenska till.

Det gick som det brukar gå när japaner vill använda ord de inte förstår på kläder.
Bortsprungt.
Råkade gå förbi den när jag var i ett av Parco-varuhusen och tittade igår.
Jag avsäger mig allt ansvar. 



6 kommentar(er):

Erik sa...

Ta en kik på http://bortsprungt.net/

Riktigt fin sida, även om svenskheten kanske är sådär.

På tal om nåt helt annat ser din design jättekonstig ut i IE6.0. Nåväl, nu är det förmodligen bara min arbetsplats som fortfarande använder den, men likafullt...

hejdetärrasmus sa...

jag tycker att det finaste är att de tror att det uttalas "boshupurumetto". i övrigt väldigt fint ord.

Rim sa...

Erik: Det var som fan. Jag önskar att jag kunde säga: Det ska jag ta och fixa på en gång! Men det kan jag inte. Jag vet inte hur man gör. sorry.

Rasmus: Vart fan såg du boshupurumetto nånstans?
Det låter som nånting italienskt. Som man kan äta.

hejdetärrasmus sa...

det står i texten på hemsidan. ボシュプルメット

很好

Anonym sa...

Första gången läste jag inlägget så fattade jag inte vad som var fel. Andra gången jag läste inlägget (efter en halv dag) så såg jag det!

Bortsprungt. Så fint!

Erik sa...

Nu har jag fixat bortsprungt som startsida. Den gör mig lätt psykiskt sjuk varje gång jag går in på nätet, vilket får mig att fokusera på annat.

Iaf. Maila källkoden så ska vi se om vi kan göra nåt åt den. Inte idag, inte imorrn, men framöver.