måndag, februari 16, 2009

Tjenalängesentänkattmanskullespringapådighär....

Tokyo är världens största stad och det bor skitmånga människor här. 
Verkligen ofattbart många. 
Många av dem springer runt i Shibuya lite huller om buller sådär.
Idag gjorde jag också det. 
För att smälta in. 

När jag går över en gata krockar jag nästan med en japanska som tittar på mig och ropar: Riiiim!!!
Det tar mig en hel minut att registrera att det är stylingassistenten Rina som scoutade mig i Shimokitazawa för ett och ett halvt år sen. Hon ser sjukt annorlunda ut. 

Men fatta att man blir paff. Som om det här skulle vara en stad man bara "råkar springa på" folk i. Det är det inte.

Fatta hur paff jag blir när jag sen, precis efter att jag sagt hejdå till Rina, vänder mig om och får se Rebecka, en av brudarna jag pluggade japanska ihop med i Göteborg, susa mot mig på cykel...
Vi tvingar en japan att ta kort på oss som bevis för att vi har träffats.
Eller, jag menar, så går det när man är populär och känner alla i hela jävla stan!
Hah!

Becka är den till vänster.
Jag är den som ser ut som en liten jävla tant.


0 kommentar(er):