torsdag, februari 19, 2009

Man vet att man är i Japan när...


...det spelas musik från Zelda i högtalarna i konbinit*.
Zelda!!!


*konbini = convenience mart. Typ: 7-eleven. Det dräller av olika konbini-kedjor här. De flesta är japanska.

5 kommentar(er):

Erik sa...

Så passande. Jag vaknade just till Zeldatemat. Gissa vad jag kommer nynna på i biblioteket idag. :-)

Rim sa...

hehe, det roliga är att jag kliver in i konbinit och börjar nynna med i musiken. vart fan känner jag igen den ifrån? Ingen text ju. Hmm... jag kan ju nynna med i hela låten. Och sen bara: Eeeeeeeey...! Zelda!?

hejdetärrasmus sa...

och man vet att andra inte är i japan när de glömmer bort tidsskillnaden och stör ens skönhetssömn. sorry, baby! hoppas du kunde somna igen!


m (_ _)m

Rim sa...

Haha, lugnt.
Du är inte den förste.
Jag börjar vänja mig... ;)

Anonym sa...

Haha, låter som något jag skulle kunna vänja mig vid! (Zelda i närbutiken alltså)

Sjysst blogg du har förresten!