tisdag, februari 10, 2009

Finally, in my hands!

At long last.

My japanese visa.
And you know the best part?
I don't have to touch any visa papers for another 3 years now.
Three years!!!
Yay!

7 kommentar(er):

Jakob sa...

Jag hävdar fortfarande, bestämt, att du ser asiatisk ut på den bilden (jättesöt alltså). F.ö undrar jag också varför den är spegelvänd? Du måste suttit i en jättekonstig ställning och använt en spegel när du tog den här bilden.

Linda sa...

Fantastiskt och underbart! GRATTIS! Vi ses där ;)

Linda sa...

Hur gjorde du förresten för att få ditt Twitter-feed direkt här i bloggen? Jag har försökt fixa det, men lyckas inte... :S

Erik sa...

Zomg! Nice-igt värre.

Så, iom. detta blir jag tvungen att dela ut en massa plus-poäng.

1. Din frisyr (på bilden på visumet) påminner starkt om Natsumi Tsujimotos i You're Under Arrest. http://bestuff.com/images/images_of_stuff/64x64crop/natsumi-tsujimoto-60821.jpg Bara det är värt en hög med pluspoäng. (I en vidareutsträckning innebär detta att Jacob har rätt. De kanske kör alla foton på utlänningar genmo ett japanize-filter?)

2. Japaner har färgtryck på offentliga handlingar. Pluspoäng på det.

3. Japaner har vinjettering på foton på offentliga dokument. Pluspoäng på det också.

Anonym sa...

Hur länge har du tänkt att stanna denna gången då?

Rim sa...

Jakob: Fotot taget i photobooth, vet inte varför det blir spegelvänt då, men jag orkar inte rätta till det.

Linda: TACK! Skitglad, är jag! Om du går in på "Settings" hittar du en länk det precis under "more info url". Där!

Erik: Jag tar alla pluspoäng. Även de som var till japanska myndigheter och deras officiella papper. Hoppas det var ok.

Zofy: Mitt visum säger att jag får vara där i tre år. Hehehe. Men jag kommer nog komma hem med ganska jämna mellanrum hoppas jag.

Erik sa...

Det är helt ok. Det var ju ändå utfärdat på dig, jag har ju ingen aning om de gör sig förtjänta av sina pluspoäng annars.