måndag, februari 16, 2009

Men jag är ju redan kort och svarthårig...!

Jag går som bäst omkring och funderar på hur jag ska göra för att sticka ut så lite som möjligt.
Igår klev jag på tåget till Shinjuku och satte mig ner mellan två japaner på en av de få lediga platserna. Japanen intill mig, som dessutom sitter på ett av de attraktiva hörnsätena, reser sig omedelbart upp och går. In till en annan vagn.

Idag påbörjar jag min lägenhetsjakt.
Lägenhetsförmedlarna har lite rykte om sig att vara främlingsfientliga.
Visste väl att jag hade någon undermedveten baktanke med att färga håret helt svart.

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Titta vad fin din header är utan en massa rosa text!
Förutom förvirringen, hur känns det att vara tillbaka i YellowTokyo?

Rim sa...

Tycker du?
Själv saknar jag "in Hong Kong"-biten.
Ser tomt ut utan.

Än så länge känns det ingenting.
Känslorna i koma. På allvar.
Men jag misstänker att det kommer börja kännas när jag väl börjar jobba nästa vecka.