fredag, februari 06, 2009

Nej då, det är ingen fara alls!!!

Ibland vill man att ens vänner ska fylla en funktion. EN!

Nämligen att tala om hur bra man är/att allt visst kommer att lösa sig/ att man inte alls är en idiot, det är alla andra som är det, beroende på omständigheterna.
Man vill liksom bara höra försäkringar, skit samma om de är tomma eller inte, så att man kan släppa vad det nu än är man ältar och gå vidare.
Jag tycker att det märks väldigt tydligt när de här tillfällena dyker upp.
Man märker det på en gång och gör sitt bästa för att stötta, eller hur?
Eller gör man sitt bästa för att trycka ner sin kompis ännu mer i skiten, kanske?
Målar upp skräckscenarion?
Spär på vad det nu än är för rädslor de har så att de mår ännu värre än när de började prata med en?
Tja, vissa jobbar tydligen så.
Förvandlas till idoter som att jävlas med en. Kanske för att de mår bra av att man mår dåligt.
Kanske.
Inte så jävla smart om man planerar på att behålla sina vänner... tänker jag då.

5 kommentar(er):

Jakob sa...

Rim, lyssna noga på mig nu: Allt kommer att bli bra.

Anonym sa...

What? Vad är det för jävla pucko som gjort så mot dig? Säg vem det är så spöar jag honom/henne. Med mitt spö. Trollspö. ... eller ja.
Du är UNDERBAR! vad hände med fuck-you-tänket? Jag säger här och nu fuck you very much till alla som är dumma mot Rim! Pow!

k. sa...

Allt kommer att lösa sig finfint, Rim. Och känns det jobbigt så är det bara att le lite grann så kommer du nog se att världen ler tillbaka. Du är UNDERBAR!!!

Ps. Ett skepp kommer lastat med massa kärlek (gurka & tomat) och positiv energi! Bara till dig <3

Rim sa...

Er tre behåller jag definitivt.

Jakob sa...

Vad bra. Vi behåller dig också :-)