måndag, januari 22, 2007

Grönsakssoppa 1-0

Jag lagar redd grönsakssoppa till middag idag. Och det blir succéeeeeee!!! Yes! Flera portioner slank ned! Det ska tilläggas att de här ungarna är aningen kräsna när det gäller mat. Var kommer det ifrån egentligen? När jag var liten fanns det två, tre rätter som jag inte gillade. Jag kunde äta dem ändå... men jag gillade dem inte. Men jag tyckte till exempel om broccoli, spenat, lever(!)... Barnen här är typ tveksamma till att få paprika på sina ostmackor.. det är inte så himla populärt. Jättekonstigt! När jag var liten gällde: Ju mer pålägg desto gladare var man... eller?

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Min syrra "skalade" kanterna på limpmackor och falukorv när hon va liten. Så en del ungar är nog rätt kräsna =)
Konichiwa förresten - trevligt med gul och fin blogg! Visst var det en bra idé att åka till Tokyo trots allt?

Kramar!

Rim sa...

Jaaaa!!! Jättebra idé! =)

Unknown sa...

Men du kommer väl hem snart?