lördag, januari 13, 2007

Hyper!

Hyperactive Rim! Det är mitt superhjälte alter-ego. Det har visat sig underligt svårt att få tag på folk jag känner i Tokyo sen tidigare. Vissa har lite sluttentor nu, andra svarar inte på mejl, men vissa har jag på msn. Jag höll nästan på att åka till älskade Kokubunji för att dricka öl med Japaniel, men i sista minuten inser jag hur jobbigt och stressigt det blir för mig att ta mig dit, och sedan tillbaka innan tågen slutar gå. Jag känner att jag måste UT och umgås med folk som inte är barn eller arbetsgivare innan jag blir knäpp, men det får vänta. Åtminstone till imorgon. Möjligtvis längre än så... men nu hoppas jag att det inte ska behöva gå så långt!

5 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

vill hon ha tips på en bra karta?
+ har du köpt mobil än? om inte så ska du köpa en au, så du kan skaffa naviwalk. det är helt oumbärligt och då har jag ändå ganska bra lokalsinne från början. uttryckt i slogantermer som man skulle kunna ha vunnit en tävling i kalle anka & co med: 'med naviwalk blir hela tokyo som en pimp-mobile racing track'

Rim sa...

Haha, tack för tipset! Au it is then! Och, ja, hon vill ha tips på en bra karta. Kan inte du komma hit, så kna vi leka som på den gamla goda tiden?

hejdetärrasmus sa...

man skulle kunna säga att du är i en pinch vare sig du är med mig eller inte. så fantastiskt.

köp ライトマップルs 東京都 道路地図(どうろちず)som ges ut av 昭文社(しょうぶんしゃ). den är i (typ) a4-format och har en glatt teckad barnteckning av en stad på framsidan. typ 600 yen plus skatt. jag tror jag köpte den på family mart, eller så var det på något annat, liknande ställe.

Rim sa...

Haha. Just det ja! Rasmus Krabbklo!

hejdetärrasmus sa...

yarrrrr
hey ho an' a bo'le o' rum!