måndag, januari 22, 2007

It's the Tokyofashion.



Här kommer lite Tokyofashion som ni kanske redan har hunnit se hemma. Tunn polotröja under en loosefit klänningtröja... eller vad man nu ska kalla det. Den snyggare varianten är ljus/vit polo och en svart klänning med smala axelband över. Det är faktiskt rätt fint. Fortfarande verkar många vara inne på det här med kostymshortsen, vilket är tråkigt... så himla snyggt tycker jag inte att det är. Men tydligen fortfarande helt rätt. Helst hade jag velat ta kort på människorna jag sett istället för skyltdockor, men det är lite awkward att bara "Ursäkta, skulle jag kunna få ta kort på dig eftersom du har polotröja med en klänning över?". Jag får jobba fram lite mod och börja fråga folk. Jag såg till exempel världens finaste dragqueen i Harajuku igår, men jag vågade inte ta kort ens i smyg... En till grej som jag har sett, men som jag tror redan finns hemma, är kjol med höga/halvhöga stövlar där man låter kanten på knästrumpan sticka upp ovanför skaftet.

0 kommentar(er):