lördag, januari 13, 2007

Årets längsta promenad!

Idag åkte jag ut till den största Bic Camera-affären, och sedan vidare ut till Akihabara, teknikens mecka på jakt efter affären mr. Potato som är full med begagnade spel och konsoler av alla de slag! Det var två år sedan jag var där sist, och då följde jag bara efter en kompis dit så jag har aldrig tagit mig dit själv. Ej heller idag. Mr Potato är inte lätt att hitta utan guide eller någon lokalkännedom.

Änyhow... På väg tillbaka till stationen gör jag det jag gör bäst; går en kringelikrokväg och hittar inte mitt mål: tågstationen. Jag kan tillägga att i jakten på mr Potato lyckas jag ta mig så långt som till nästa station, och det är ganska långt. Jag orkar inte vara dum utlänning och fråga om vägen så jag bestämmer mig för att gå tillbaka till Akihabarastationen. På något sätt hamnar jag på Tokyo-stationen istället utan att ha en aning om hur det gått till. Jag övermannar till slut min ovilja att öva japanska på främlingar och frågar en stationsgubbe hur jag ska åka för att komma hem, och det går väl ganska bra. Jag kommer hem till slut. Jag har säkert gått nära en mil idag... Och så blev jag så trött, så inte blev det någon kamera heller! Jag skäms lite...

0 kommentar(er):