fredag, januari 26, 2007

Kolla vad fint...

Jag har så svårt att stiga upp på mornarna nu. Jag ställer klockan på 6 för att kunna prata med folk där hemma innan det är midnatt, sedan ligger jag och drar mig en hel timme innan jag går upp. Och idag visade det sig att jag inte ens behövde ta barnen till skolan, de blev skjutsade istället. Det är i alla fall skönt att ha mycket tid på sig på morgonen. Äta äggröra med tomat, juice, grapefrukt och yoghurt till frukost är aldrig fel.

Efter frukost är det dags för en ny japanskalektion i en ny lokal. Jag vill inte göra om samma misstag som förra gången när jag blev 20 minuter sen, så jag åker en hel timme i förväg fastän Ikejiri-stationen bara ligger 20 minuter bort med tåg. Självklart åker jag inte fel den här gången och blir en halvtimme tidig istället, så jag kollar runt i Ikejiri en stund. Den här lilla tempelgården går man igenom för att komma till lektionslokalen. Det är fint att man nästan inte ser templet för alla bilarna tycker jag.

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Tack Tack Tack Tack Tack!
Saknar dig! :(
Bara 10½ vecka kvar!

hejdetärrasmus sa...

bortsett från att äggröra i sig är vidrigt, måste jag säga att ditt recept överstiger de grader av vidrighet mitt förstånd klarar av.