torsdag, januari 18, 2007

It's the Internet Generation!

Alltså den stora frågan är: Vågar man bli kompis med en japan som man fått kontakt med via Skype? Vi lever ju liksom i en ny era där man faktiskt kan träffa folk utan att träffa dem... och om det inte varit för risken att han kunnat vara en galen yxmördare, eller ännu värre, en nörd, hade jag ju inte tvekat. Men... det är svårt det där. Jag är så jävla sugen på att träffa folk! Alla jag känner här bor en timme bort och är upptagna med skolan hela tiden. Det hade inte varit fel att skaffa en gitarrspelande kompis. Kunde starta ett band. Kanske bli känd... tjäna massa pengar.... bo i Japan (det gör jag ju redan i och för sig)... Om jag försvinner spårlöst så är det alltså Skype-japanen som har tagit mig. Tänk om det kunde vara så att man kunde skaffa sig kompisar som man gjorde på lekis... "Hej, ska vi leka?", och så var det inge mer med det. Nu är det tusen faktorer som avgör om man kan leka ihop eller inte. Kille eller tjej, upptagen eller singel, yxmördare eller nörd... det är nästan inte värt besväret. Suck, han skickar en blom-smiley när jag pratade med honom på Skype. Det börjar luta åt nörd-hållet...

2 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

Sen finns ju risken att han börjar luta åt "japan-som-vill-dejta-dej"-hållet också. Och det är ju dumt.

hejdetärrasmus sa...

jag skulle väl vilja framföra att du befinner dig i det enda landet på jorden där man faktiskt KAN säga "hej, ska vi leka?" även efter att man fyllt 10. precis som "ska vi bli vänner?", vilket också fungerar utmärkt.