torsdag, januari 11, 2007

Torsdag=pannkaka.

Min första hela dag i Tokyo lider mot sitt slut. Jag har tyvärr inte sett så mycket av själva Tokyo än, men jag har ju gott om tid på mig, så jag stressar inte. Efter att jag cyklade med Pappa-san och killarna till deras skola blev jag tvungen att ta mig hem själv. Skolan ligger ungefär 20 minuter härifrån med cykel... om man har sällskap. Annars ligger den ca 1,5 timmar ifrån. Pappa-san skulle tillbaka till stationen och jag insåg att det inte var säkert att jag skulle hitta tillbaka på kringelikrokvägen som vi cyklade dit på, så jag fick en karta och en vägbeskrivning på en ny väg som skulle vara lättare att hitta på. När man faktorerar in ett ganska dåligt lokalsinne och att kartan hade riktmärken som "affär" och "vita huset" där jag skulle svänga blev det plötsligt näst intill omöjligt att hitta. Jag fick i alla fall en rejäl rundtur av stadsdelen. Det är alltid nåt.

Vägen tillbaka till skolan på eftermiddagen gick dock, som tur var, betydligt lättare. Eftersom jag hade cyklat/sovit bort de timmar jag var ledig hann jag inte handla något i affären men som tur var är torsdag pannkaksdagen här i huset. Mina pannkakor var lite för mörka för killarnas smak tydligen, men det åt dem ändå. Jag vet inte om jag orkar pannkakstorsdag varje vecka. Allla vet att alla ens kläder+hår luktar pannkakor när man har stekt pannkakor, och jag kommer inte vara pigg på att tvätta håret på kvällen (Jag virade in det i en handduk när jag stekte pannkakor idag. Killarna tittade väldigt konstigt på mig.) eftersom det bara finns ett badrum som alla delar på. Jag kanske kan smyga in att det blir sopptorsdag istället. Jag får jobba på någon lömsk plan till nästa vecka...

2 kommentar(er):

brelovich sa...

Ååååh! Pannkakor! Jag vill också ha pannkakor! Nåja, det kanske jag kan få med lite planering.

Snygg blogg, men varför är du i Japan egentligen? Kan du inte berätta? Snälla!

Rim sa...

I could tell you, but then I'd have to kill you... Men som plåster på såren skriver jag upp din blogg på min länklista i alla fall.