torsdag, januari 11, 2007

Jet Lag.

Klockan är 03:50 och jag är helt utsövd. Yes!!! Då kan jag göra något vettigt av min tid, som att blogga, för alla vet att det är fegt att sova när man kan göra annat... Det är kallt i mitt rum. Så kallt att efter att ha sovit i 5 timmar är mina händer och fötter fortfarande kalla. Så nu har jag tagit på mig mysbyxor och fleecetröja. Det är typiskt japanskt att isolera husen som om man bor i tropikerna typ... vilket de nästan gör sen när det blir sommar. Men på vintern är det inte lika roligt att det ungefär lika mycket isolerat som i ett garage.

Jag önskar verkligen att jag hade haft en kamera när jag landade. Jag skulle kunna tillbringa halva min vistelse med att bara ta kort på roliga skyltar här. Så "imorgon", dvs när jag har somnat om och vaknat igen, förhoppningsvis om några timmar, måste jag nog ge mig ut på kamerajakt. "Biiikku, bikku, bikku, bikkamera!" kommer högtalaren i affären sjunga... Nä, jag ska nog ta och försöka sova lite igen. Fegt, jag vet, men jag måste ju ladda lite inför morgondagen... biiiikku, bikku, bikku, bikkamera!

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Välkommen till Tokyo, eller nåt! Jag vill se bildbevis!

Anonym sa...

Jag håller med Jakob! Bilder! Kan jag inte vara där själv så kan jag i alla fall gotta mig åt dina bilder! Jag vill tillbaaaks! *Avis*
Ha det grymt bra där nere och jag hoppas att du är mer tolerant mot ljud än vad jag var! Man blev ju galen på alla ljud överallt haha!

Unknown sa...

Yay!
Köp en bra kamera, som man inte behöver kasta i golvet när man ska knäppa på den! ;)

Anonym sa...

Oj, kör de fortfarande den gamla Bikku, bikku, bikku, bikkukamera? Det gjorde de för 18 år sedan när jag köpte min Minolta där! Nej, den var inte digital, det hade liksom inte uppfunnits då. Inte bloggar heller, tyvärr... Men Tokyo var - och förblir - den coolaste staden i världen. Längtar tillbaks!