torsdag, januari 11, 2007

Cyckelina!

Jag hängde med till grabbarnas skola i morse. Pappa-san hade en extra cykel som står till mitt förfogande under tiden jag är här, och jag kan säga så här: Att cykla genom Tokyo på morgonen kan vara det skönaste som finns! Solen skiner, fåglarna kvittrar gatsoparna ropar glatt "God morgon!" när man åker förbi. Tokyo är ju en enorm storstad, men utanför den här kärnan av skyskrapor är det mer som en massa hopsatta "småstäder" (småstäder inom citationstecken. Stadsdelen Setagaya-ku där jag bor har 820 000 innvånare. Något fler än Göteborg alltså.)

Arrgh... Jet Laggen håller i sig. I natt sov jag 5 timmar och vaknade utvilad vid 4-tiden på morgonen, lokal tid, och kunde inte somna om. Nu är klockan 12:30 och jag tror att jag måste ta en liten tupplur om jag ska orka vara vaken resten av dagen. Suck. Godnatt då.

0 kommentar(er):