måndag, januari 29, 2007

KAPITEL TVÅ

-Decadance-

Klubben är inte jättestor, och här trängs en hel del människor i knäppa utstyrslar. En tjej har plasthår i olika färger, en kille har såna där byxor som cowboysarna har, med hål i grenen och rumpan och ett par string under, en kille i nättröja, volangkjol och stay-up-strumpbyxor... och ja, ni fattar. "Cybertema" tycks som sagt kunna innebära vadsomhelst som ser knasigt ut. Just när jag står och debatterar med Henrik, som jag precis blivit presenterad för, att "Cybertema" mer skulle varit halvnakna tjejer i olika fantasifulla utstyrslar ser jag en tjej som går runt i höga klackar och en röd, minimal latex-stringbikini. Av alla utstyrslar är det här den som får mig att tappa hakan. Det ser så märkligt ut att någon är klädd för stranden mitt bland en massa, mer eller mindre, påklädda människor. Jag VILL verkligen ta kort på henne, men jag vågar inte.

Klubblokalen är mysig. Jag vill minnas att det låg mattor på golvet i det ena rummet. Barstolarna är klädda i sånt där komönstrat tyg och här och var finns det en liten soffa upptryckt mot en vägg. Och just det ja, en tatueringsstudio har slagit upp läger mitt i rummet med mattor. Jag överväger att tatuera mig, som en galen "tokyogrej" (typ, kolla här vad spontan jag är!), men den tanken passerar rätt snabbt. Så spontan är jag tydligen inte.

På dansgolvet står en liten scen där en tjej i fantasifull baddräkt och killen med cowboybyxorna "uppträder" lite halvt oengagerat. Lite senare kommer en till show som är lite mer... dekadent kan man kanske säga... En tjej med sån där S&M-latexmask för ansiktet går upp och dansar i fem minuter innan det kommer ut en till tjej, en dominatrix, och "kedjar upp" henne. Sedan blir den första tjejen topless och piskad över brösten med en sån där sjusvansad piska. Hårt också, låter det som! Showen avslutas med att dominatrixen tar på sig en strap-on-dildo och juckar med den i den andra tjejens mun. Ojojojoj, tänker ni, vad knaaaasigt. Men just där och just då kändes det varken chockerande eller upphetsande... "Jaha, och?" var ungefär min reaktion...

När showen är slut tycker jag att det börjar bli lite tråkigt. Alla SER galna ut, men stämningen är väldigt lugnt, på gränsen till tråkig. Snart nog har man sett alla olika outifts och det händer liksom inget mer. Men DÅ! Då kommer plötsligt det bästa jag någonsin sett i hela mitt liv. En kvinna med en lång grön peruk och piratmundering anländer i sällskap med... en DVÄRG!!! Nej, jag skojar inte! Det var en grönhårig pirat och en dvärg, och det var det bästa jag någonsin sett!!! Dvärgen var dessutom en 100 år gammal kvinna i cowboymundering. Det går inte att slå. Jag tillbringar en halvtimme med att försöka få ett bra kort på dem i smyg, men det visar sig vara frustrerande svårt. Längdskillnaden gör det väldigt knepigt att få med båda två utan att kapa någons huvud... Vid ett tillfälle ser jag en annan tjej som sitter på en stol sträcka ut händerna och göra en "kom-hit"-rörelse, som man gör till små barn eller hundar, till dvärgen, för att sedan lyfta upp henne och sätta henne i knät. Det såg väldigt sjukt ut. Som att det var någon slags människo-chihuahua. Jag bestämde mig för att piraten och dvärgen var höjdpunkten på kvällen och bestämde mig för att dra vidare i natten innan jag fick tråkigt.

....fortsättning följer.

0 kommentar(er):