måndag, januari 22, 2007

Atelier Smink.

Nu är det klippt! Ja, håret alltså. Jag vet inte riktigt vad jag har för frisyr... det visar sig nog om en vecka, men för den hårbottensmassagen som jag fick av shcamponeringstjejen hade jag låtit dem raka av mig allt hår om de så önskade! Frisörerna här är något helt otroligt och borde förknippas med Japan i samma utsträckning som geishor, ninjor och teknikprylar. Så gör er inte fina innan ni kommer hit, gott folk. Nej, nej, hitta en frisörsalong i Tokyo, låt dem tvätta ditt hår, leda dig bort till frisörstolen och säga:"Nu tröttade vi allt ut dig." Luta dig sedan tillbaks låt en lead artist klippa dig, och hennes/hans assistent hjälpa till att föna ditt hår, och och om det blir katastrof, vad gör det? Det är Tokyo. Allt är på låtsas ändå...

2 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

frisören är det enda stället jag kunde känna mig okej med hierarki-hegemonin i japan, eftersom den innebar att att man fick helt sjukt bra schamponeringar + en riktig massage!! plus att alla var kära i mitt s.k. blonda hår. har du fått höra att du är blond än? det kommer förr eller senare!

Rim sa...

Haha, inte denna gången, men någon, dock ej frisör, har nog kallat mig blond. Vilken borde fastställa utom rimligt tvivel att allt faktiskt är relativt trots allt...